facebookpixel
info@synectics.gr +30 210 62 17 000
Content και η σημασία του στο ψηφιακό περιβάλλον

Content και η σημασία του στο ψηφιακό περιβάλλον

Τα τελευταία χρόνια μεγάλη βαρύτητα έχει δοθεί στο περιεχόμενο, την αξία του και τη σημασία του για το ψηφιακό περιβάλλον και τους τελικούς αποδέκτες. Αυτή η ανάπτυξη έχει επιφέρει αλλαγές στο marketing και στον τρόπο που παραδοσιακά προσέγγιζε τους αποδέκτες. Νέες ορολογίες έχουν εισέλθει στην επιστήμη του marketing όπως content marketing, inbound marketing, κτλ. Στο παρόν άρθρο θα εξηγήσουμε τις νέες τάσεις αναφορικά με το περιεχόμενο και πως αυτό μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση σας.

Τι είναι Content

Αρχικά, ας ορίσουμε τι είναι content. Περιεχόμενο ή Content αποτελεί οτιδήποτε μπορεί να μεταφέρει ένα μήνυμα προς τον τελικό μας αποδέκτη. Έτσι, content μπορεί να θεωρηθεί η αρθρογραφία, το video, τα infographics, οι εικόνες, κτλ. Όλοι μας παράγουμε content μέσω των social media ή των αξιολογήσεων που κάνουμε π.χ. για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ή το αγαπημένο μας εστιατόριο.

Στο χώρο του marketing, η αξία του content έχει αλλάξει ριζικά το τρόπο που επικοινωνούμε το μήνυμα που θέλουμε προς το κοινό. Στο παραδοσιακό marketing χρησιμοποιούνταν τεχνικές hard-selling με μοναδικό σκοπό την απευθείας πώληση (push marketing). Το content ή inbound marketing στόχο έχει την προσέλκυση του κοινού μέσω του ωφέλιμου content. Αυτό προϋποθέτει την παραγωγή ποιοτικού content. Ο τελικός αποδέκτης θα το αξιολογήσει βάσει των πραγματικών και ωφέλιμων πληροφοριών που θα λάβει. Προκειται για μια σχέση εμπιστοσύνης που χτίζεται μεταξύ της επιχείρησης και του κοινού της.

Το κλειδί σχετικά με τις επιχειρήσεις που χαρακτηρίζονται στην αγορά ως Content-first companies είναι η παραγωγή αυθεντικού περιεχομένου με συνέπεια. Πρόκειται για μια πρόκληση για τις επιχειρήσεις καθώς από την παραγωγή content προκύπτουν θέματα εταιρικής ταυτότητας και κουλτούρας. Έχει αποδειχθεί εξαιρετικά σημαντικό το πως επικοινωνείται το περιεχόμενο, η γλώσσα που χρησιμοποείται, το περιεχόμενο αυτό καθε αυτό και το που απευθύνεται. Από την οργάνωση αυτή προκύπτουν μεγάλα οφέλη για την επιχείρηση. Τόσο σε επίπεδο πωλήσεων αλλά και το loyalty που δημιουργείται με τους πελάτες της.

Χαρακτηριστικά του ποιοτικού Content

Το περιεχόμενο θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από αυθεντικότητα και αξιοπιστία. Μεγάλη απήχηση στο κοινό έχει και το χρηστικό περιεχόμενο, υπό τη μορφή συμβουλών-οδηγιών. Η επένδυση στο περιεχόμενο θα πρέπει να αποτελεί στρατηγική απόφαση της επιχείρησης και θα πρέπει να παράγεται από την ίδια την επιχείρηση και όχι από marketing agencies. Με αυτό το τρόπο διασφαλίζεται η μοναδικότητα και η αυθεντικότητα του content που θα εκφράζει την κουλτούρα και το expertise της εταιρίας.

Σημαντική εξέλιξη στο content marketing έχει αποτελέσει και η μεγάλη ανάβάθμιση που πραγματοποιήθηκε από τη Google τον Οκτώβριο του 2019  (BERT). Κατά την εν λόγω αναβάθμιση έμφαση δόθηκε στην αναζήτηση των χρηστών με σκοπό την πρόθεση τους. Μέχρι τότε ο αλγόριθμος της Google αναγνώριζε λέξεις κλειδιά βάσει των οποίων εμφάνιζε τα σχετικά αποτελέσματα. Μετά την αναβάθμιση BERT ο αλγόριθμος αναγνωρίζει προτάσεις, με σκοπό οι χρήστες να εκφράζονται φυσικά κατά την αναζήτηση τους. Αυτή η αλλαγή ήρθε να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την αξία του ποιοτικού και αυθεντικού content. Ένα περιεχόμενο που έρχεται να πληροφορήσει, να εκαπιδεύσει, να δώσει λύσεις στα ερωτήματα των χρηστών .

Το content θα μας απασχολήσει αρκετά τα επόμενα χρόνια. Όχι μόνο από τη σκοπιά του marketing, αλλά ως στρατηγική των επιχειρήσεων και ως τελικούς καταναλωτές. Η διάχυση του content στα διάφορα κανάλια επικοινωνίας όπως τα social media, blogs, newsletters κτλ. καθώς και οι τεχνικές βελτιστοποίησης περιεχομένου (SEO) είναι τα πεδία που πραγματεύεται το digital marketing. Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας θα αποτέλεσει πρόκληση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τον τρόπο που θα αλληλεπιδρούν με το κοινό τους, ενώ νέα κανάλια και νέα εργαλεία θα δημιουργούνται για τη διαχείριση και την προώθηση του περιεχομένου.

Content is the King!

Η παρωχημένη λογική του push advertising αποτελεί παρελθόν ενώ το ποιοτικό περιεχόμενο ακόμα βασιλεύει.

 

 

 

Συντάκτης του άρθρου

Πηνελόπη Γκαβέτα Πηνελόπη Γκαβέτα
Experienced Marketing Specialist with passion in Digital Marketing. Lifelong Learning in fields of Management and Marketing. Bachelor’s degree in Public Relations and Applied Communication and a Master’s degree in Cultural Management.

Τα σχόλια είναι κλειστά.