facebookpixel
info@synectics.gr +30 210 62 17 000
Επιχειρηματική Αβεβαιότητα. Τι μπορούμε να κάνουμε ;

Επιχειρηματική Αβεβαιότητα. Τι μπορούμε να κάνουμε ;

Επιχειρηματική Αβεβαιότητα. Τι μπορούμε να κάνουμε ;

Σε όλα τα επιχειρηματικά περιβάλλοντα ένα από τα κυρίαρχα στοιχεία είναι αυτό της αβεβαιότητας. Όπως διαπιστώσαμε όλοι με την παρούσα κρίση, η επιχειρηματική αβεβαιότητα χτύπησε κόκκινο και ταρακούνησε συθέμελα το μέχρι τώρα Status Quo σε όλους τους τομείς της κοινωνικής δράσης. Είναι όμως αρκετό το να προετοιμάζεσαι μόνο για την απορρόφηση των αρνητικών συνεπειών μιας μελλοντικής κρίσης;  Είναι αυτό κάτι που θα εξασφαλίσει την επιβίωση της επιχείρησής σου;

«Οι κρίσεις διαμορφώνουν επιχειρηματική αβεβαιότητα ή επιχειρηματικές ευκαιρίες ;»

 

Το κρίσιμο ερώτημα λοιπόν είναι το εξής, πως θα προετοιμαστώ για κάτι αφού δεν γνωρίζω ούτε τι θα συμβεί ούτε αν θα συμβεί.

Οι περισσότερες εταιρείες είναι συνηθισμένες στο να αντιμετωπίζουν προκλήσεις και να λειτουργούν σε περιβάλλοντα με υψηλό ρίσκο. Λίγες όμως εταιρείες είναι προετοιμασμένες να αντιμετωπίσουν το απρόβλεπτο. Πως άλλωστε θα μπορούσαμε να προβλέψουμε μια φυσική καταστροφή ή μία οικονομική καταστροφή ή μία επιδημιολογική κρίση; Μπορώ λοιπόν να αντιμετωπίσω το άγνωστο; Εδώ ακριβώς έγκειται η θεμελιώδης διαφορά που δημιουργεί 2 διακριτές επιχειρηματικά στρατόπεδα: Τις εταιρείες που βλέπουν τη κρίση ως αβεβαιότητα και τις εταιρείες που τη βλέπουν ως ευκαιρία.

Σίγουρα κάποιος θα σκεφτεί ότι η δημιουργία ισχυρής κεφαλαιακής επάρκειας είναι ικανή να καταστείλει τις αρνητικές συνέπειες μιας τρικυμιώδους περιόδου, οπότε αυτή είναι η μοναδική κατάλληλη και σοφή επιλογή. Μήπως όμως το να κατευθύνουμε στοιχεία του ενεργητικού μας ευνοώντας την τρέχουσα αξία, είναι εις βάρος της μελλοντικής δημιουργίας αξίας ;

1ο Στάδιο αβεβαιότητας

Αβεβαιότητα

2ο Στάδιο αβεβαιότητας

Αβεβαιότητα

3ο Στάδιο αβεβαιότητας

Αβεβαιότητα

4ο Στάδιο αβεβαιότητας

Αβεβαιότητα

Hugh Courtney,Jane Kirkland,Patrick Viguerie – Harvard Business Review

Αβεβαιότητα και Δυναμική Πολυπλοκότητα

Εδώ πρέπει να εξετάσουμε λοιπόν και παράγοντες όπως αυτός της δυναμικής πολυπλοκότητας. Τι σημαίνει αυτό; Ότι το ζήτημα είναι πολυπαραγοντικό και πως δεν αρκεί μια επιδερμική αναφορά και απλή ανάλυση συγκεκριμένων προβλημάτων.

Χρειάζεται να είμαστε προδραστικοί και όχι μεταδραστικοί. Χρειάζεται να είμαστε ευέλικτοι. Να έχουμε αποτελεσματική ευελιξία ώστε να προσαρμοζόμαστε γρήγορα στις αστάθειες του περιβάλλοντος και να αντιμετωπίζουμε την επιχειρηματική αβεβαιότητα με προνοητικότητα. Η προνοητικότητα έρχεται από τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε.

«Χρειάζεται να είμαστε προδραστικοί και όχι μεταδραστικοί. Χρειάζεται να έχουμε αποτελεσματική ευελιξία.»

 

Αβεβαιότητα και Συστημική Ανάλυση

Επί παραδείγματι, πως θα χρησιμοποιήσω μια νέα ιδέα, που γέννησε ένα νέο προϊόν, που καλύπτει μια νέα ανάγκη, όταν η εταιρεία μου δεν μπορεί, το νέο αυτό προϊόν, να το προωθήσει, καθώς κατέρρευσε η εφοδιαστική αλυσίδα με το Lockdown ? Αν όμως η εταιρεία έχει κάνει βέλτιστη κατανομή στη διασπορά των συστημάτων διαχείρισης της εφοδιαστικής της αλυσίδας, τότε θα μπορούσε να προωθήσει στους πελάτες της.

Ένα τέτοιο σενάριο θα μπορούσε να υποστηριχθεί μόνο εάν η εταιρεία είχε προχωρήσει στις κατάλληλες επενδύσεις στις υλικοτεχνικές της υποδομές και στα πληροφοριακά της συστήματα.

Βεβαίως, υπάρχουν πλέον και νέες τεχνικές συστημικής ανάλυσης, που βοηθούν στη δυναμική αναπαράσταση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και στο σχεδιασμό δημιουργικών λύσεων για την αντιμετώπιση της επιχειρηματικής αβεβαιότητας. Τα συστημικά εργαλεία θα προσδιορίσουν το πρόβλημα, θα δημιουργήσουν ένα πρότυπο προσομοίωσης και αφού εξετάσουν τις εναλλακτικές μεθόδους θα εφαρμόσουν τη λύση. Μία τέτοια εξειδικευμένη προσέγγιση για νέες επιχειρήσεις έχει η “Lean Startup” μεθοδολογία και η ανάπτυξη ενός MVP (Minimum Viable Product). Μια άλλη μέθοδος που αντιμετωπίζει την επιχειρηματική αβεβαιότητα και πολυπλοκότητα είναι το Agile Project Management.

Empty tab. Edit page to add content here.
Αβεβαιότητα

Για να υλοποιηθούν όμως τα παραπάνω, θα πρέπει τα συστήματα μας να μπορούν να υποστηρίξουν την καινοτομία, είτε μέσω νέων προϊόντων-υπηρεσιών, είτε μέσω νέων διαδικασιών. Να μπορέσουμε να κάνουμε τις ιδέες μας πράξη, να μπορούμε να μετρήσουμε την ανταπόκριση των πελατών και να υλοποιούμε γρήγορα και με ασφάλεια.

 

Πως Ξεπερνάμε Την Αβεβαιότητα

Η ευελιξία παίζει καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση οποιουδήποτε σεναρίου κρίσης. Για να είμαστε ευέλικτοι να διαχειριστούμε ανά πάσα στιγμή κάθε δυσκολία, πρέπει να έχουμε επενδύσει στα κατάλληλα μέσα που θα μας δώσουν εφόδια και γρήγορα αντανακλαστικά.

Τα εφόδια είναι κυρίως η ευκολία στην προσαρμογή εταιρικών διαδικασιών μέσω υποδομών και συστημάτων,  η πληροφόρηση σε επίπεδο διοίκησης και φυσικά η κουλτούρα του οργανισμού δηλαδή η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό. Είναι επομένως οι διαδικασίες και οι υποδομές που μπορούν να παράγουν την δυνατότητα άμεσης δράσης και προσαρμογής.

Με αυτά τα προαπαιτούμενα η χάραξη στρατηγικής που θα επαναπροσδιορίζει την θέση της εταιρείας στην αγορά που κινείται, στα προϊόντα και στους πελάτες καθίσταται προσιτή.

H Synectics διαθέτει την τεχνογνωσία και την εμπειρία να προσθέσει υπεραξία στα συστήματα σας και να σας κατευθύνει στις βέλτιστες επιλογές βάσει των πραγματικών σας αναγκών.

Empty tab. Edit page to add content here.

Συντάκτης του άρθρου

Νάσος Κοντοπάνος Νάσος Κοντοπάνος
Νάσος Κοντοπάνος | Digital Marketing Services. Business Development & Data Analysis. Re-marketing and Tag deployment. Content Marketing and SEO. Βrand management, & Τηλεοπτικές - Ραδιοφωνικές παραγωγές. Εξειδίκευση σε Google Ads, Google Analytics, Facebook Ads, Instagram Ads, Youtube Ads, Search Engine Optimization, Social Media Branding. Τα πρώτα μου επαγγελματικά βήματα τα έκανα στο χώρο του ραδιοφώνου και λίγο αργότερα ακολούθησε και η τηλεόραση.

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Χρησιμοποιούμε cookies ώστε να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στον ιστότοπό μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση αποδέχεστε τα cookies.
Δέχομαι
Privacy Policy