facebookpixel
info@synectics.gr +30 210 62 17 000
Κατανόηση σε βάθος της καταναλωτικής συμπεριφοράς

Κατανόηση σε βάθος της καταναλωτικής συμπεριφοράς

Κατανοήστε σε βάθος τους πελάτες σας και την καταναλωτική συμπεριφορά τους.

Γνωρίστε τους πελάτες σας καλύτερα!

Γνωρίστε και κατανοήστε καλύτερα την καταναλωτική συμπεριφορά των πελατών σας, ώστε να τους προσφέρετε πιο προσωποποιημένες αγοραστικές εμπειρίες, βελτιώνοντας τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας.

Η κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών είναι κάτι που απασχολεί το σύνολο των επιχειρήσεων εδώ και δεκαετίες. Έχουν δημοσιευθεί πολλές έρευνες και μελέτες που αναλύουν την αγοραστική συμπεριφορά προσπαθώντας να ερμηνεύσουν τις καταναλωτικές συνήθειες και τα παράγωγα τους. Άλλωστε ο πελάτης είναι το πλέον σημαίνον πρόσωπο για κάθε επιχείρηση, καθώς συμβάλλει άμεσα στην επιτυχία ή στην αποτυχία της.

Η καταναλωτική συμπεριφορά δεν περιορίζεται μόνο στην κάλυψη βασικών βιοτικών αναγκών, καθώς το άτομο εκφράζει σύνθετες ψυχολογικές ανάγκες μέσω κάθε αγοράς. Επίσης, επειδή διαμορφώνεται και από τα οφέλη που παρέχει κάθε προϊόν ή υπηρεσία, είναι βασικό να μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα σημεία αυτά ώστε να αναπτύξουμε παρόμοια μοτίβα εξυπηρέτησης ή νέα προϊόντα.

καταναλωτική συμπεριφορά

Καταναλωτική συμπεριφορά και ερμηνεία.

Με ποιο τρόπο όμως θα ερμηνεύσουμε την καταναλωτική συμπεριφορά των πελατών μας ειδικά την περίοδο αυτή που η καταναλωτική πίστη έχει φτάσει στο χαμηλότερο σημείο από το 2014 ; Πως θα αναγνωρίσουμε τα σημεία που χρήζουν ανάλυσης και επεξεργασίας ;

Ένας από τους κλασικούς τρόπους είναι η συνεχής παρακολούθηση των παραγγελιών και των αγορών και η παράλληλη σύγκριση τους με πληροφορίες όπως το ποσοστό επισκεψιμότητας (φυσικά καταστήματα – Eshop – τηλεφωνικό κέντρο), το ποσοστό μετατροπής (conversion rate – τελική αγορά) και το ποσοστό εκδήλωσης ενδιαφέροντος ανά κατηγορία προϊόντος/υπηρεσίας.

Οι παραπάνω εσωτερικές πληροφορίες είναι εύκολα προσβάσιμες αρκεί να γίνει η συλλογή και η επεξεργασία τους με οργανωμένο τρόπο είτε μέσω ενός συστήματος ERP ή CRM.

Ουσιαστικά αφορά σε ένα αρχικό Data analysis, το οποίο όμως μας επιτρέπει να αποκτήσουμε βασικές γνώσεις στην αναγνώριση της συμπεριφοράς του καταναλωτή.

Ένα πιο προηγμένο Data analysis αφορά στη συγκριτική μελέτη και ανάλυση πληροφοριών από κάθε διαφορετικό κανάλι επικοινωνίας και προβολής που διαθέτουμε (Β2Β πλατφόρμα – Ιστοσελίδα – Social Media) με την προϋπόθεση βεβαίως ότι γίνεται σωστή παρακολούθηση (online tracking) της πληροφορίας και λειτουργούν multi-channel funnels.

Το βασικό είναι να καταφέρουμε να μετατρέψουμε ακατέργαστα σύνολα δεδομένων σε σαφείς πληροφορίες. Επίσης, υπάρχει και το θέμα της αξιοπιστίας των δεδομένων αν λάβουμε υπόψη το γεγονός ότι το 62% των εργαζομένων σε μια πρόσφατη παγκόσμια έρευνα από την Talend (μια εταιρεία ενσωμάτωσης και ακεραιότητας δεδομένων cloud) δήλωσε ότι δεν εμπιστεύονται τα δεδομένα τους. Σύμφωνα με το Harvard Business Review η βελτίωση της υγείας των δεδομένων μιας επιχείρησής συνεπάγεται την τήρηση ενός βασικού συνόλου αρχών: «τα πέντε “Τ” της εμπιστοσύνης»: Τα δεδομένα σας πρέπει να είναι Transparent, Thorough, Timely, Trending, and Telling (διαφανή, διεξοδικά, έγκαιρα, τάσεις και πειστικά).

καταναλωτική συμπεριφορά

“Το βασικό είναι να καταφέρουμε να μετατρέψουμε ακατέργαστα σύνολα δεδομένων σε σαφείς πληροφορίες.

 

Καταναλωτική συμπεριφορά. Τι κερδίζουμε ;

Μέσω της προηγμένης ανάλυσης των δεδομένων μπορούμε να δημιουργήσουμε προσωποποιημένες υπηρεσίες και να αλληλεπιδράσουμε καλύτερα με το αγοραστικό μας κοινό.

Δημιουργώντας εξατομικευμένες υπηρεσίες (διαχείριση αιτημάτων, παροχή συνδυαστικών προϊόντων, ενισχυμένη διάδραση με μεγάλους πελάτες κλπ.) εστιάζουμε στις ανάγκες των πελατών μας και βελτιώνουμε την αγοραστική του εμπειρία ενισχύοντας την καταναλωτική του πίστη στην εταιρεία μας και τη σχέση αμοιβαιότητας.

Βελτιώνοντας το Customer experience βελτιώνουμε και το Customer Feedback, το οποίο μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για την προώθηση των υπηρεσιών μας και τη βελτίωση της θέσης μας έναντι των ανταγωνιστών. Γινόμαστε πιο ευέλικτοι, εξυπηρετούμε πιο γρήγορα και διαφοροποιούμαστε από την αγορά.

Καταναλωτική συμπεριφορά & Λογισμικό ανάλυσης

Από τα παραπάνω κατανοούμε πως η συμπεριφορά του καταναλωτή καθορίζει εν πολλοίς το δρόμο που θα χαράξουμε για να έχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα στο ολοένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Η αύξηση του βαθμού ικανοποίησης των πελατών μας μπορεί να προέλθει μόνο εφόσον προσπαθήσουμε με σωστές μεθόδους και ενέργειες να διερευνήσουμε την καταναλωτική του συμπεριφορά και το βαθμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εταιρεία μας. Συνεχώς ακούμε για το ψηφιακό μετασχηματισμό και  την αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες λόγω της πανδημίας. Τα εργαλεία υπάρχουν και το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να τα χρησιμοποιήσουμε.

Στη Synectics διαθέτουμε εξειδικευμένους συμβούλους με μακρά εμπειρία και μπορούμε να σας κατευθύνουμε στην επιλογή των σωστών εργαλείων ανάλυσης και διαχείρισης δεδομένων. Καλύπτουμε ολόκληρη τη διαδικασία ανάπτυξης λύσεων επιχειρηματικής ευφυΐας από τη σύλληψη της ιδέας και την καταγραφή των αναγκών, έως και την τελική παράδοση της υλοποίησης.

Με τη χρήση λογισμικού όπως το Power BI της Microsoft μπορείτε να αξιοποιήσετε πλήρως τα δεδομένα σας και να τα μετατρέψτε σε γνώση, απλοποιώντας τις διαδικασίες λήψης στρατηγικών αποφάσεων. Εμπιστευτείτε τον ηγέτη της βιομηχανίας και μετρήστε την οργανωτική σας απόδοση σχηματοποιώντας τις πληροφορίες.

Περισσότερες πληροφορίες για τα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων μπορείτε να δείτε εδώ.

Συντάκτης του άρθρου

Πηνελόπη Γκαβέτα Πηνελόπη Γκαβέτα
Experienced Marketing Specialist with passion in Digital Marketing. Lifelong Learning in fields of Management and Marketing. Bachelor’s degree in Public Relations and Applied Communication and a Master’s degree in Cultural Management.

Τα σχόλια είναι κλειστά.