Synectics Icon
Synectics Logo
S
Synectics

Case Study: Ψηφιακός Μετασχηματισμός στα “Πλυντήρια Λέμη”

Εταιρικό Προφίλ

Η εταιρεία Πλυντήρια Λέμη, με ιστορία που ξεκινά από το 1925, αποτελεί κορυφαίο πάροχο υπηρεσιών καθαρισμού και διαχείρισης ιματισμού στην ελληνική αγορά. Εξυπηρετεί ένα ευρύ φάσμα πελατών – από ξενοδοχειακές μονάδες και νοσοκομεία, έως κλινικές, μονάδες φροντίδας και εταιρείες εστίασης.

Οι εγκαταστάσεις της, συνολικής έκτασης 4 στρεμμάτων, βρίσκονται στο Ίλιον και περιλαμβάνουν υπερσύγχρονα πλυντήρια, αυτοματοποιημένες μονάδες διαχείρισης και σύγχρονο στόλο 10 φορτηγών που καλύπτουν την Αττική και ευρύτερες περιοχές, εξασφαλίζοντας συνέπεια και ποιότητα στην εξυπηρέτηση.


Η Πρόκληση

Η διοίκηση της εταιρείας αναγνώρισε την ανάγκη να εξελιχθεί, θέτοντας ως στόχο έναν ολιστικό ψηφιακό μετασχηματισμό που θα ενίσχυε:

  1. Την ασφάλεια των υποδομών.
  2. Την ποιότητα των υπηρεσιών.
  3. Τη διαθέσιμη τεχνολογική υποστήριξη προς τους εργαζόμενους.

Πριν την παρέμβασή μας, η εταιρεία λειτουργούσε με τοπικούς servers για ERP, HR και file sharing, ενώ η ηλεκτρονική αλληλογραφία βασιζόταν σε υπηρεσία χαμηλής ασφάλειας. Η έλλειψη firewall τύπου UTM και VPN καθιστούσε το δίκτυο ευάλωτο, ενώ υπήρχαν συχνά προβλήματα με την απομακρυσμένη πρόσβαση και τη σταθερότητα του email.


Η Λύση

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της λύσης πραγματοποιήθηκαν σε φάσεις:

1. Ασφάλεια Δικτύου και Πρόσβασης

  1. Εγκατάσταση σύγχρονου UTM firewall με δυνατότητες VPN, ενισχύοντας την κυβερνοασφάλεια και την ασφαλή πρόσβαση απομακρυσμένων χρηστών.

2. Μετάβαση σε Cloud Υποδομή

  1. Μεταφορά βασικών εφαρμογών (ERP, HR) σε cloud περιβάλλον, εξασφαλίζοντας υψηλή διαθεσιμότητα και μειωμένη εξάρτηση από τοπικά συστήματα.

3. Αναδιοργάνωση του File Management

  1. Διαχωρισμός αρχείων σε προσωπικά (μεταφορά στο OneDrive) και εταιρικά (μεταφορά στο SharePoint), με ρύθμιση κατάλληλων δικαιωμάτων πρόσβασης.

4. Αναβάθμιση Επικοινωνίας

  1. Μεταφορά των email στο Microsoft 365/Outlook, εξασφαλίζοντας ενοποιημένη και ασφαλή πλατφόρμα επικοινωνίας.
  2. Ενεργοποίηση εργαλείων όπως Teams, για ενίσχυση της συνεργασίας και της απομακρυσμένης εργασίας.

Αποτελέσματα

Η παρέμβασή μας έφερε μετρήσιμα και ουσιαστικά οφέλη:

  1. Μείωση τεχνικών προβλημάτων και απεξάρτηση από ad hoc υποστήριξη.
  2. Ενισχυμένη ασφάλεια δικτύου και δεδομένων.
  3. Ασφαλής απομακρυσμένη εργασία μέσω VPN.
  4. Ομογενοποιημένη διαχείριση email σε ασφαλές cloud περιβάλλον.
  5. Αποτελεσματικότερη συνεργασία με χρήση Teams και OneDrive.
  6. Καλύτερη οργάνωση αρχείων στο SharePoint.
  7. Αύξηση παραγωγικότητας και ενδυνάμωση της συνεργασίας.
  8. Μείωση κόστους συντήρησης τοπικής υποδομής.

Μαθήματα & Προκλήσεις

Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης, προέκυψαν προκλήσεις, κυρίως σε επίπεδο διαχείρισης αλλαγής:

  1. Αντίσταση στην αλλαγή από μερίδα των εργαζομένων, αντιμετωπίστηκε με στοχευμένη εκπαίδευση και διαρκή υποστήριξη.
  2. Ανάγκη για σταδιακή εξοικείωση με νέα εργαλεία και μεθοδολογίες.
  3. Η σημασία της κουλτούρας μάθησης και συνεχούς βελτίωσης αναδείχθηκε καθοριστική.