Νίκη Ευσταθίου, Διευθύνουσα Σύμβουλος: «Η εφαρμογή B2B που δημιουργήθηκε βελτίωσε την αποδοτικότητα της εταιρίας μας σε ποσοστό άνω του 20%, εξοικονομώντας σημαντικούς πόρους ανθρώπινου δυναμικού και βελτιώνοντας τη σχέση της εταιρίας με τους πελάτες της. Πλέον, οι πελάτες μας έχουν την δυνατότητα εκτός του τηλεφωνικού κέντρου να μεταβιβάζουν τις παραγγελίες τους σε πραγματικό χρόνο στο ERP 24 ώρες το 24ωρο. Αυτό με σειρά του μας έδωσε την δυνατότητα να μειώσουμε ακόμη περισσότερο τον μέσο χρόνο εξυπηρέτησης μιας παραγγελίας και διευκόλυνε συνολικά την καλύτερη οργάνωση του κυκλώματος διανομής μας »
Λίγα λόγια για την ΚΑΠΝΟΠΟΛΙΣ
Η ΚΑΠΝΟΠΟΛΙΣ ΑΕ (kapnopolis.gr) είναι διανομέας καπνοβιομηχανικών προϊόντων και ειδών περιπτέρου στην Αττική. Διανέμει τα προϊόντα εταιριών όπως JT INTERNATIONAL – ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ – IMPERIAL TOBACCO – BRITISH AMERICAN TOBACCO – ΚΑΡΕΛΙΑ – ΣΕΚΑΠ – PΗOENICIA FEREOS – UNIFLAM οι οποίες διαθέτουν συνολικά μερίδιο μεγαλύτερο από το 95% των κυκλοφορούντων σημάτων τσιγάρων – καπνού – πούρων της ελληνικής αγοράς.
Σε ένα σύγχρονο και άνετο περιβάλλον στη Μεταμόρφωση Αττικής λειτουργεί η μονάδα διανομής ΚΑΠΝΟΠΟΛΙΣ που εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερα από 350 σημεία λιανικής, περίπτερα και mini markets στην περιοχή των Βορείων Προαστίων.
Η ΚΑΠΝΟΠΟΛΙΣ ΑΕ διανέμει την ευρύτερη γκάμα καπνικών προϊόντων παρέχοντας την καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών και την ταχύτερη εξυπηρέτηση, στις πιο ανταγωνιστικές τιμές της αγοράς.
Η οργάνωση λειτουργίας της μονάδας μέσα από ένα εξελιγμένο και πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα εκτέλεσης των παραγγελιών, η εργονομική διαμόρφωση των αποθηκευτικών χώρων, το ενημερωμένο προσωπικό και η άμεση εξυπηρέτηση αποτελούν τα δυνατά ανταγωνιστικά της σημεία.
Προκλήσεις
Η Διοίκηση της ΚΑΠΝΟΠΟΛΙΣ έβαλε πραγματικά τον πήχη των απαιτήσεων ψηλά καθώς οραματίστηκε ένα B2B Portal το οποίο θα έδινε την δυνατότητα στους πελάτες να έχουν πρόσβαση σε όλες τις εταιρικές πληροφορίες που τους αφορούν, να αλληλεπιδρούν σε πραγματικό χρόνο με την επιχείρηση και να δημιουργήσει ένα πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι προκλήσεις στο συγκεκριμένο έργο ήταν πραγματικά μεγάλες και αρκετές από αυτές εμπεριέχουν χαρακτηριστικά καινοτομίας όπως η άμεση και σε πραγματικό χρόνο επικοινωνία των πελατών με το ERP της εταιρίας, η εξαγωγή αναφορών πωλήσεων, ο έλεγχος του προϋπολογισμού και η πλήρης εικόνα των χρηματοοικονομικών συναλλαγών. Αναλυτικότερα:
- Προβολή όλων των συναλλαγών του πελάτη με την επιχείρηση μέσα από την εφαρμογή.
- Οn-line εισαγωγή των παραγγελιών στο ERP.
- Άμεση επικοινωνία των πελατών με το back office της εταιρίας. άμεση εικόνα των δρομολογίων τους και σε τυχόν μεταβολές καθώς συνδέονται με το κεντρικό σύστημα της εταιρίας.
- Δυνατότητα παρουσίασης στατιστικών αναφορών που αφορούν τον πελάτη κατ’ ευθείαν από το ERP επιχείρησης.
- Σύνδεση εφαρμογής με SMS server με αυτόματη αποστολή μηνυμάτων σε τελικό πελάτη σε κάθε αλλαγή του status της παραγγελίας του.
- Άμεση παρακολούθηση εξέλιξης προϋπολογισμών και τζίρου χωρίς να απαιτείται η ενημέρωση του πελάτη από την επιχείρηση μέσω αλληλογραφίας ή επίσκεψης κάποιου πωλητή.
- Δυνατότητα αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους πελάτες ή ανάθεσης εργασίας ή καταγραφής παραπόνου.
Υλοποίηση
Η υλοποίηση έγινε με την υιοθέτηση των νεότερων και πλέον σύγχρονων τεχνολογιών Internet και ανάπτυξης Web εφαρμογών η οποία περιλαμβάνει Multi-platform Responsive web design ανεξάρτητα από είδος συσκευής (κινητό, tablet), πλατφόρμα, λειτουργικό.
Συνοπτικά Οφέλη
Τα οφέλη από την υιοθέτηση του συστήματος ήταν άμεσα από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας και αφορούσαν σε όλο το κύκλωμα διανομής της εταιρίας. Συγκεκριμένα:
Αύξηση του βαθμού εξυπηρέτησης των πελατών
- Μείωση των σφαλμάτων κατά την εισαγωγή παραγγελιών
- Εξυπηρέτηση των σημείων λιανικής όλο το 24ωρο.
- Άμεση ενημέρωση πελατών
- Επιστροφή της γνώσης της συναλλακτικής συμπεριφοράς του στον πελάτη
Αύξηση της παραγωγικότητας και ευελιξίας.
- Γρήγορη προετοιμασία δρομολογίων παραδόσεων
- Αύξηση του αριθμού των ημερήσιων παραγγελιών
- Περιορισμός σφαλμάτων κατά την προετοιμασία παραγγελιών στην αποθήκη.
- Περιορισμός των επιστροφών
- Άμεση αντίδραση σε επείγουσες παραγγελίας με μεταβολή δρομολογίων σε πραγματικό χρόνο
- Αύξηση πιστότητας πελατών
Ποιοτική αναβάθμιση των εκτελούμενων εργασιών
- Γρηγορότερη συλλογή παραγγελιών
- Κατάργηση καταχώρησης παραγγελιών χειρόγραφα
- Συντονισμός εργασιών, εργαζομένων
- Εξαγωγή στατιστικών
- Βελτίωση ροής πληροφοριών και διαδικασιών
- Ακριβής και συνεχής πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο
- Προβολή αριθμοδεικτών (KPI)