Ξεκινούν τα ηλεκτρονικά βιβλία | Ένα τεράστιο project ολοκληρώνεται.
Ξεκινούν τα ηλεκτρονικά βιβλία | Ένα τεράστιο project ολοκληρώνεται.
Η αντίστροφη μέτρηση για τα Ηλεκτρονικά Βιβλία ξεκίνησε
Ολοκληρώνεται πλέον ψηφιακά ένα έργο που θα δημιουργήσει τριγμούς στην παραοικονομία καθώς θα καταστήσει δυσχερή την έκδοση εικονικών τιμολογίων. Το υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ καθιστούν υποχρεωτικά τα ηλεκτρονικά βιβλία και δημιουργούν κίνητρα στις επιχειρήσεις κυρίως μέσω της εξοικονόμησης κόστους λογιστικής διαχείρισης.
Τι πρέπει να γνωρίζετε για τα Ηλεκτρονικά Βιβλία και το πλαίσιο λειτουργίας.
Οι επιχειρήσεις που θα επιλέξουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου για την έκδοση παραστατικών, έχουν ως ημερομηνία έναρξης της ηλεκτρονικής διαβίβασης την 20η Ιουλίου 2020.
Οι επιχειρήσεις που δεν θα επιλέξουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου και εκδίδουν είτε με χειρόγραφο τρόπο τα παραστατικά τους, είτε ηλεκτρονικά μέσω προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (ERP, εμπορικό-λογιστικό), έχουν ως ημερομηνία έναρξης διαβίβασης των δεδομένων την 1η Οκτωβρίου 2020.
Η διαβίβαση των στοιχείων Λιανικής ξεκινάει επίσης 1η Οκτωβρίου 2020.
Για τα στοιχεία Λιανικής που εκδίδονται με υποχρέωση ταμειακής μηχανής (ΦΗΜ) υπάρχει πρόβλεψη για συγκεντρωτική διαβίβαση ανά μήνα (μέχρι την έκδοση νεότερης Απόφασης του Υπουργείου Οικονομικών κατόπιν εισήγησης της ΑΑΔΕ), εκτός αν ισχύει υποχρέωση απευθείας (online) διασύνδεσης των ΦΗΜ με την ΑΑΔΕ, οπότε και η διαβίβαση γίνεται ανά στοιχείο λιανικής πώλησης.
Για τα στοιχεία λιανικής που εκδίδονται χωρίς την υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ, προβλέπεται η διαβίβαση ανά στοιχείο λιανικής πώλησης από την 1η Ιανουαρίου 2021.
Από την 1η Οκτωβρίου 2020 ξεκινάει η ηλεκτρονική διαβίβαση των χαρακτηρισμών των παραστατικών που λαμβάνουν όλες οι επιχειρήσεις (έξοδα) που εκδίδονται από την ημερομηνία αυτή και μετά.
Η ψηφιακή διαβίβαση στοιχείων πραγματοποιείται στην πλατφόρμα Ηλεκτρονικών Βιβλίων myDATA. Περισσότερες πληροφορίες για την πλατφόρμα myDATA θα βρείτε εδώ.