Υλοποίηση Online B2B
Παύλος Μοσχίδης (Ιδιοκτήτης): “Με τη χρήση της mobile B2B εφαρμογής της Synectics έχουμε καταφέρει να διπλασιάσουμε τις εγγραφές μας σε επίπεδο πελατολογίου, ενώ σε επίπεδο πωλήσεων είμαστε ήδη στο 30% από το Νοέμβριο του 2020.“
Λίγα Λόγια για την PGM
Η PGM είναι μια εταιρεία, εισαγωγής και διανομής επώνυμων FMCG προϊόντων που ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2015 στην Αθήνα. Από το 2017 έως και σήμερα η εταιρεία λειτουργεί μεταξύ άλλων ως αποκλειστικός διανομέας για μια σειρά διεθνώς καταξιωμένων brands στην Ελλάδα. Με αρωγούς την ποιότητα, το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού & την καινοτομία, επενδύει σε σχέσεις συνέπειας και εμπιστοσύνης, με σεβασμό προς τους προμηθευτές, τους πελάτες αλλά και τον τελικό καταναλωτή. Οδηγεί τις εξελίξεις στην αγορά των ποτών, εξασφαλίζοντας μια υγιή εξέλιξη και ανάπτυξη για την ίδια την εταιρία και τους συνεργάτες της.
Η PGM έχει δώσει μεγάλη σημασία στην τεχνολογική υποδομή της και την καινοτομία. Ως αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής έχει δημιουργήσει την πρώτη online B2B πλατφόρμα χονδρικής ποτών.
Η Mobile εφαρμογή για κινητά και tablets έχει τεθεί σε λειτουργία από τον Οκτώβριο του 2020.
Προκλήσεις
Η εταιρία PGM ανέθεσε τον σχεδιασμό και υλοποίηση στην εταιρία πληροφορικής SYNECTICS ενός καινοτόμου έργου για την δημιουργία μιας mobile εφαρμογής για tablets με σκοπό την χρήση στοιχείων της βάσης δεδομένων της εταιρίας από τα στελέχη πωλήσεων αλλά και των πελατών του B2B δικτύου. Ο κλάδος της εστίασης είναι ένας κλάδος που λειτουργεί 24/7, δημιουργώντας μια ανάγκη και μια ευκαιρία, που να δύναται να δώσει λύσεις στις απαιτήσεις του κλάδου.
Η εφαρμογή έχει ως σκοπό αφενός να παράσχει στα στελέχη πωλήσεων άμεση σε πραγματικό χρόνο ενημέρωση με το Back Office της εταιρίας για την υποστήριξη των διαδικασιών πώλησης και την βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών της. Και αφετέρου να παρέχει πρόσβαση στο B2B δίκτυο στη βάση δεδομένων, στα αποθέματα και στα οικονομικά τους στοιχεία, αυτοματοποιώντας τη διαδικασία εγγραφής τους και παρακολούθησης των οικονομικών τους στοιχείων σε πραγματικό χρόνο από το tablet τους, οπουδήποτε και οποτεδήποτε χρειάζεται.
Λειτουργίες
Η mobile εφαρμογή παρέχει τις ακόλουθες λειτουργίες:
- Contacts Management – ενέργειες
- Πλήρη στοιχεία εμπορικών συναλλαγών & οικονομικά στοιχεία προμηθευτή και πελάτη
- Καταχώρηση παραγγελίας
- Παρακολούθηση διακινήσεων παραγγελιών
- On Line ενημέρωση αποθεμάτων
- Πλήρης και σε πραγματικό χρόνο ενημέρωση της εμπορικής πολιτικής ανά πελάτη B2B
- Πλήρης και σε πραγματικό χρόνο ενημέρωση σχετικά με τις πωλήσεις ανά πωλητή
- Συνεχής επικοινωνία με το ERP
Σημαντικό προτέρημα της εν λόγω εφαρμογής είναι η διασύνδεση πωλητή με δυνατότητα να δει όλο του το πελατολόγιο (οικονομικά στοιχεία, παραγγελίες κλπ), δυνατότητα επισκόπησης αποθήκης/αποθεμάτων. Ο πωλητής συνδέεται και βλέπει μόνο τους πελάτες του, δύναται να δει παραγγελίες που μπαίνουν σε πραγματικό χρόνο και να εξάγει στατιστικά σχετικά με τις πωλήσεις του και το στόχο του.
Επιπλέον του παρέχεται η δυνατότητα διασύνδεσης σε συγκεκριμένο πελάτη για τον οποίο θα βλέπει το δικό του τιμοκατάλογο και άρα δυνατότητα παραγγελιοληψίας on site. Μια σημαντική λειτουργία για τον κλάδο της εστίασης, χωρίς αναμονές, σε πραγματικό χρόνο, καλύπτοντας την ανάγκη του πελάτη άμεσα, χωρίς καθυστερήσεις και αποφέροντας μεγαλύτερο κέρδος στην εταιρία.
Καινοτομία
Ειδικότερα τα καινοτόμα του χαρακτηριστικά συνίστανται συνοπτικά στα παρακάτω:
- Υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών και του Internet για την υλοποίηση της εφαρμογής. Ειδικότερα η υλοποίηση του έργου έγινε με την χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών (web Services) για την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ κεντρικού πληροφοριακού συστήματος και web εφαρμογής.
- Επίτευξη ασφαλούς ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ κεντρικού server και εφαρμογής σε μια σύνοδο διαδικτυακών υπηρεσιών (web service session) με την χρήση SOAP Security και σύνδεση με HTTPS (Secure HTTP).
- Λειτουργία Paperless office με δυνατότητα προβολής όλων των συναλλαγών του πελάτη με την επιχείρηση.
- Δεν υπάρχει τοπική βάση δεδομένων όπως στις κλασικές λύσεις SFA αλλά Οn-line σύνδεση σε πραγματικό χρόνο με το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα ERP. Οι συναλλαγές γίνονται σε πραγματικό χρόνο όπως και η προβολή των διακινήσεων – δελτίων αποστολής, τιμολογίων και παραστατικών.
- Δυνατότητα εξαγωγής στατιστικών αναφορών που αφορούν τον πελάτη κατ’ ευθείαν από το ERP επιχείρησης.
- Δυνατότητας εγγραφής και άμεσης ενεργοποίησης στο B2B δίκτυο και δυνατότητα άμεσης παραγγελίας
Συνοπτικά Οφέλη
Αύξηση της αποτελεσματικότητας των πωλητών
-
- Μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και βελτίωση της επίτευξης των στόχων τους.
- Πλήρη εικόνα για τον πελάτη και των συναλλαγών τους.
- Βελτίωση επικοινωνίας με το back office της επιχείρησης
- Πλήρης ανεξαρτησία του πωλητή από το back office, ανεξαρτήτως ωραρίου
Αύξηση του βαθμού εξυπηρέτησης των πελατών
-
- Μείωση των σφαλμάτων κατά την εισαγωγή παραγγελιών και την εξαγωγή προϊόντων από την αποθήκη
- Προσωποποιημένη εξυπηρέτηση
- Άμεση ενημέρωση της συναλλακτικής συμπεριφοράς του στον πελάτη
- Ο πελάτης μπορεί και μόνος του να συνδεθεί στην εφαρμογή και να δει την εμπορική του πολιτική, τις προσφορές και να βάλει προσφορά οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας
- Αύξηση της παραγωγικότητας και ευελιξίας
- Βελτίωση της εξωστρέφειας της επιχείρησης
- Γρηγορότερη προετοιμασία παραδόσεων
- Αύξηση του αριθμού των ημερήσιων παραγγελιών
- Περιορισμός σφαλμάτων κατά την προετοιμασία παραγγελιών
- Άμεση αντίδραση σε επείγουσες καταστάσεις
- Αύξηση πιστότητας πελατών
- Ανεξαρτησία του δικτύου B2B
- Εγγραφή απευθείας στην πλατφόρμα και άμεση παραγγελία χωρίς την ανάγκη ενεργοποίησης από πωλητή
- Ποιοτική αναβάθμιση των εκτελούμενων εργασιών
- Γρηγορότερη συλλογή παραγγελιών
- Κατάργηση καταχώρησης παραγγελιών χειρόγραφα ή με email
- Συντονισμός εργασιών, εργαζομένων
- Εξαγωγή στατιστικών ανά πελάτη ή πωλητή
- Βελτίωση ροής πληροφοριών και διαδικασιών
- Ακριβής και συνεχής πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο
- Προβολή αριθμοδεικτών (KPI)
- Καταγραφή αποθέματος σε πραγματικό χρόνο