Πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης της ΑΑΔΕ | myDATA
Πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης της ΑΑΔΕ | myDATA
Νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικής τιμολόγησης myDATA | Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ
Η νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικής τιμολόγησης της ΑΑΔΕ έχει πλέον όνομα και λέγεται myDATA. Τι είναι όμως η ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα της ΑΑΔΕ και με ποιο τρόπο αλλάζει το τοπίο;
Το βασικό είναι πως μέσω της πλατφόρμας αυτής μετασχηματίζεται ψηφιακά η Φορολογική Διοίκηση καθώς θα εκπληρώνονται οι φορολογικές υποχρεώσεις των επιχειρήσεων με ψηφιακό τρόπο. Αυτό σημαίνει πως αυτοματοποιείται η συμπλήρωση των φορολογικών δηλώσεων και απαλλάσσονται οι εταιρείες από υποχρεώσεις όπως η υποβολή Καταστάσεων Πελατών-Προμηθευτών (ΜΥΦ).
Το ψηφιακό περιβάλλον της ΑΑΔΕ μέσω της πλατφόρμας myDATA παρέχει ευκολία σε όλες τις επιχειρήσεις, καθώς πλέον διαβιβάζονται μαζικά και αυτοματοποιημένα τα αναγκαία δεδομένα.
Πιο συγκεκριμένα:
- παρακολουθείται το σύνολο των συναλλαγών εσόδων / εξόδων των επιχειρήσεων και λοιπών οντοτήτων που τηρούν Λογιστικά Αρχεία κατά τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα (ΕΛΠ).
- απεικονίζεται το λογιστικό και φορολογικό αποτέλεσμα των επιχειρήσεων, όπως προκύπτει από τα δεδομένα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων.
Η Synectics υποστηρίζει τη διασύνδεση για τη διαβίβαση των φορολογικών δεδομένων στην ΑΑΔΕ για το λογισμικό που χρησιμοποιείτε.
Στα Ηλεκτρονικά Βιβλία της ΑΑΔΕ:
- Διαβιβάζεται και καταχωρείται η Σύνοψη των Παραστατικών εσόδων / εξόδων των Επιχειρήσεων
- Γίνεται Χαρακτηρισμός των συναλλαγών που καταχωρούνται.
- Διενεργούνται οι αναγκαίες Λογιστικές Εγγραφές Τακτοποίησης για τον προσδιορισμό του λογιστικού και του φορολογικού αποτελέσματος κάθε έτους
Με ποιο τρόπο μπορεί να διαβιβάζεται η Σύνοψη των παραστατικών στην ΑΑΔΕ;
Ένας τρόπος είναι μέσω του Λογιστικού/Εμπορικού Προγράμματος (ERP) εκάστοτε επιχείρησης. Αυτό πραγματοποιείται μέσω της διασύνδεσης των συστημάτων και γίνεται είτε σε πραγματικό χρόνο, είτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Σύμφωνα με το Υπουργείο το έργο θα υλοποιηθεί σε στάδια, ώστε να υπάρξει χρόνος προσαρμογής μεταξύ επιχειρήσεων και ΑΑΔΕ. Πιο συγκεκριμένα:
- Για όσες επιχειρήσεις επιλέξουν ως τρόπο έκδοσης των παραστατικών τους την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου, η δυνατότητα ηλεκτρονικής διαβίβασης δεδομένων των παραστατικών εσόδων ξεκινάει την 20ή Ιουλίου 2020.
- Για τις επιχειρήσεις που δεν θα επιλέξουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου και εκδίδουν τα παραστατικά τους, είτε χειρόγραφα, είτε ηλεκτρονικά με χρήση προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/λογιστικό, ERP), η υποχρέωση διαβίβασης των δεδομένων των παραστατικών εσόδων ξεκινάει από την 1η Οκτωβρίου 2020.
- Από την 1η Οκτωβρίου 2020 ξεκινάει η διαβίβαση των στοιχείων λιανικής. Για τα στοιχεία λιανικής που εκδίδονται χωρίς την υποχρέωση χρήσης ΦΗΜ, προβλέπεται η διαβίβαση ανά στοιχείο λιανικής πώλησης από την 1η Ιανουαρίου 2021.
- Από την 1η Οκτωβρίου 2020 ξεκινάει η ηλεκτρονική διαβίβαση των χαρακτηρισμών των παραστατικών που λαμβάνουν όλες οι επιχειρήσεις (έξοδα) που εκδίδονται από την ημερομηνία αυτή και μετά.
- Μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2020, οι επιχειρήσεις πρέπει να διαβιβάσουν δεδομένα όλων των παραστατικών εσόδων που εξέδωσαν, από την 1η Ιανουαρίου 2020 και μέχρι την ημερομηνία πρώτης διαβίβασης, κατά τα ανωτέρω,
- Μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2021, οι επιχειρήσεις πρέπει να διαβιβάσουν τους χαρακτηρισμούς για τα παραστατικά εξόδων που έλαβαν και εκδόθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 2020 έως και την 30ή Σεπτεμβρίου 2020.
Σημαντική παράμετρος για την ορθή αποτύπωση της λογιστικής εικόνας των επιχειρήσεων μέσα από τη νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικής τιμολόγησης myDATA είναι η υποχρέωση διαβίβασης του χαρακτηρισμού των εξόδων από λογιστή, για όσες επιχειρήσεις έχουν αντίστοιχη υποχρέωση για την ετήσια δήλωση φορολογίας εισοδήματος.