Social media στις B2B επιχειρήσεις και νέα leads
Social media στις B2B επιχειρήσεις και νέα leads
Social media στις B2B επιχειρήσεις και νέα leads
Μεγάλο μέρος της επιτυχίας των επιχειρήσεων κρύβεται πίσω από την εφαρμογή στοχευμένων δημόσιων σχέσεων και κατάλληλων στρατηγικών marketing. Ειδικά οι Β2Β επιχειρήσεις χρειάζονται ισχυρούς δεσμούς με τους συνεργάτες του ώστε να αναπτυχθεί ένα κλίμα εμπιστοσύνης. Με την ανάπτυξη των social media των τελευταίων ετών, η προσέγγιση πελατών και η προβολή των επιχειρήσεων επιτυγχάνεται με πιο αποδοτικό και στοχευμένο τρόπο. Στελέχη και εργαζόμενοι εταιριών ενώ αναγνωρίζουν την σημασία της «κοινωνικής δικτύωσης» για την δουλειά τους, διατηρούν την πεποίθηση ότι είναι κάτι ακατόρθωτο ή δεν ταιριάζει στον τομέα δραστηριοποίησης τους.
Εάν πιστεύετε κι εσείς ότι τo social media marketing είναι μόνο για Β2C εταιρίες, συνεχίστε την ανάγνωση. Παρακάτω θα βρείτε τις πιο συχνές ερωτήσεις που θέτουν B2B στελέχη σχετικά με την αναγκαιότητα των social media στις B2B επιχειρήσεις και την απόκτηση νέων leads.
-
Ποια social media ταιριάζουν στην B2B αγορά;
Το Facebook – Instagram και το LinkedIn αποτελούν τα δημοφιλέστερα social media στις B2B επιχειρήσεις. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αφενός για να οδηγήσουν την επισκεψιμότητα Σε μια εταιρική ιστοσελίδα αλλά και για τη συλλογή σημαντικών data για το κοινό στόχο.
-
Πως βοηθούν τα social media τη σχέση με τους πελάτες-επιχειρήσεις;
Αποτελούν ίσως το πιο προσιτό μέσο αλληλεπίδρασης με τους πελάτες και δυνητικούς πελάτες. Προβάλλοντας αξιόλογο και σχετικό περιεχόμενο μπορούμε να εξετάσουμε ποια είναι η αντίδραση του κοινού μας. Έτσι, ανοίγει ένα παράθυρο διαλόγου σχετικά με το αντικείμενο εργασίας μας, το οποίο θα βοηθήσει στο brand awareness και κατ΄επέκταση στην απόκτηση νέων leads. Η παρουσία της επιχείρησης γίνεται αισθητή, εδραιώνεται και αποκτά ηχηρή φωνή έναντι του ανταγωνισμού.
-
Έχω εταιρική ιστοσελίδα γιατί να επενδύσω και στα social;
Η επιτυχία των social media στηρίζεται στην αμεσότητα και στην ευκολία που προσφέρουν. Σίγουρα για την προσέγγιση των πελατών σας χρειάζεστε εταιρικές κάρτες και προσωπικές συναντήσεις ώστε να κλείσετε μια δουλειά. Η κάθε μια κίνηση όμως προσφέρει διαφορετικό αντίκτυπο στο δέκτη σας. Έτσι και η επιχειρηματική σας ιστοσελίδα, μπορεί να σας συστήσει επάξια στο κοινό αλλά τη σχέση εμπιστοσύνης με το target group που απευθύνεστε και τη διαμόρφωση της κοινής γνώμης θα την επιτύχετε χρησιμοποιώντας στρατηγικά τα social media.
-
Ο τομέας που δραστηριοποιούμαι βρίσκεται online;
Οι περισσότεροι εργαζόμενοι και τα στελέχη εταιριών κατέχουν λογαριασμό στα social media. Ιδιαίτερα οι επαγγελματίες χρησιμοποιούν το LinkedIn ώστε να προβάλλουν την δουλειά τους και το αντικείμενο εξειδίκευσης τους. Στο προφίλ του LinkedIn αναγράφεται το job title, οι εταιρίες που έχει συνεργαστεί και το επαγγελματικό βιογραφικό του επαγγελματία. Τα στοιχεία αυτά μαζί με τα ενδιαφέροντα (επαγγελματικά και μη) είναι ο τρόπος που κατηγοριοποιούνται σαν κοινό οι χρήστες (segmentation). Οι marketers χρησιμοποιούν αυτά τα στοιχεία ώστε να κάνουν τη στόχευση μέσω των social media αποδοτική. Σημαντικό είναι εδώ να σημειώσουμε ότι στα social media ουσιαστικά στοχεύουμε ανθρώπους και όχι εταιρείες. Ανθρώπους που όμως εκπροσωπούν εταιρίες ανάλογα με το job title κτλ.
-
Γιατί να προσθέσουν οι εργαζόμενοι της εταιρίας μου τη θέση εργασίας τους στα social media;
Σίγουρα η επιλογή του ιδανικού υποψηφίου για τη στελέχωση της εταιρίας σας αποτέλεσε σημαντική διαδικασία. Οι εργαζόμενοι αποτελούν το δυναμικό της εταιρίας σας. Αντιπροσωπεύουν την κοινωνική ευθύνη και τον χαρακτήρα που πρεσβεύετε ως οργανισμός. Γιατί λοιπόν όλα αυτά τα θετικά στοιχεία να τα γνωρίζετε μόνο εσωτερικά; Δώστε το κίνητρο στους υπαλλήλους σας να κινητοποιηθούν στα social media και ισχυροποιηθείτε στον κλάδο σας έναντι του ανταγωνισμού.
Νέοι πελάτες μέσω των social media
Το Facebook & LinkedIn προσφέρουν δικά τους lead forms όπου μέσω της προώθησης τους στο κατάλληλο κοινό, δύναται η συλλογή στοιχείων όπως όνομα, email, ΑΦΜ, τηλέφωνο κτλ. Στοιχεία τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις πωλήσεις για τη μετατροπή των leads σε πελάτες. Σχεδιάζοντας διαφημίσεις οι οποίες στοχεύουν στην επέκταση του πελατολογίου, θα δείτε την επιχείρηση σας να μεγαλώνει. Τα κοινωνικά δίκτυα δε θα σας βοηθήσουν μόνο στην προσέλκυση νέων πελατών αλλά και στη διατήρηση του πελατολογίου. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το messenger για να έχετε μια άμεση αλληλεπίδραση με το κοινό σας. Συγκεκριμένα, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε ως chat στο customer support επιταχύνοντας την εξυπηρέτηση του κοινού.
Η αξία που θα λάβετε από τη χρήση των social media στις B2B επιχειρήσεις είναι μεγάλη, αρκεί να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί με το σωστό τρόπο –να αποτελεί προϊόν στρατηγικής. Σύνηθες λάθος των επιχειρήσεων είναι να το αναθέτουν εσωτερικά σε ανθρώπους που δεν έχουν την ανάλογη ειδίκευση και τεχνογνωσία, συνθέτοντας μια μη λειτουργική και αποδοτική εικόνα της επιχείρησης. Προτιμήστε να επενδύσετε στη ψηφιακή σας προβολή μέσω των social media αναθέτοντας την εργασία σε ειδικούς που θα σας φέρουν μετρήσιμα αποτελέσματα.